Kundservice

Kundtjänsten för vår e-handel är öppen vardagar mellan 08.00–17.00 och nås enklast via formuläret.

Vill du hellre ringa oss går det också bra på telefon 0220-77 20 40. Detta nummer gäller enbart support & frågor gällande e-handeln och våra produkter online.

Support och garanti avser inköpt hårdvara som är levererad. För support på program eller hårdvara från tredje part och som ej varit inkluderad vid leveranstillfället, så som ordbehandlingsprogram, skrivare, tillbehör, spel, appar & dyl. hänvisas till respektive tillverkare/utgivare.

Kontaktuppgifter 

Nordway Store AB
Org.nummer: 556764-5493
Formaregatan 1 -3
572 36 Oskarshamn

support@nordwaystore.se
Tel: 0220-77 20 40 (endast gällande e-handel)
Vardagar 08:00-17:00

Support för ESET Antivirus

support@eset.se
Tel: 0303-21 11 99
Vardagar 09:00-15:00 (lunchstängt 12:00-13:00)

Vanliga frågor och svar (FAQ)

Här nedan kan du läsa vanliga frågor och svar angående vårt utbud och våra tjänster!
Vi har även sammanställt lite information för att du ska få en bra översikt på vår verksamhet.

Vi köper in datorer, mobiltelefoner och surfplattor från företag som använt klart sin elektronik inför te.x uppgradering. Vi köper in i stora partier och kan därför erbjuda konkurrenskraftiga priser! Vår egna personal i Oskarshamn rekonditionerar upp enheterna innan försäljning.

Vi sammanställer skicket på vårt utbud i två kategorier där enheter med väldigt fint skick klassificeras som A-Grade och enheter med små repor, och andra skönhetsfel som B-Grade. Alla våra enheter har full funktion och klassificeringssystemet påverkar inte funktion. Läs mer om vårt klassificeringssystem här.

Alla våra begagnade produkter kommer med 1 års (12 månader) garanti fr.om köpdatum.

Vi vill göra oss säkra på att produkten du beställer av oss hinner gå igenom upprekonditionering. I dom flesta fall skickas din produkt samma dag eller dagen efter du lägger en beställning! Om din order dröjer längre så gör vi vårt bästa för att kontakta dig så fort vi kan!

Ni kan nå oss via telefon eller vårt kontaktformulär under Kundservice.

Vi låter originalbatteriet sitta i enheten vid upprekonditionering men våra tekniker testar alltid batterifunktion innan leverans. Är batteriet under 70% av sin kapacitet byter vi ut det till ett nytt batteri. Läs mer under våra Villkor.

Krosskador, tydliga tapp/fallskador där displayer eller skärmar har gått sönder är ej giltiga för vår funktionsgaranti. Även normala slitageskador är något vi ej accepterar som garantiärende – Alla enheter som lämnar vårt lager har rekonditionerats och gått igenom flera kontroller för att säkra funktionen. 

Är din enhet ej berättigad garanti kan vi ändå erbjuda er reparation till en en fast kostnad.

Gällande vårt begagnade utbud – Ja! Vi har lager i Oskarshamn och skickar din beställning direkt från lager. Resterande produkter i webbshoppen skickas från leverantör till oss först eller direkt från leverantör till dig.

Som kund får alltid tillhörande laddare till bärbara datorer, surfplattor och mobiltelefoner. Bildskärmar levereras med strömkablage men ej signalkabel. Du får även ett års garanti på alla begagnade produkter. 

Det skiljer sig åt mellan modellerna, en del är enbart något år gamla, i regel är datorerna mellan 1 och 5 år gamla. Vill du ha specifik information om en dator kan du kontakta oss.

Här hittar du all information hur du går tillväga för att ladda ner och installera Windows 11 på din enhet. Läs mer här!

Här hittar du all information hur du går tillväga för att ladda ner och installera Microsoft Office på din enhet. Läs mer här!

A-grade

A-klassade produkter är i väldigt fint skick och har ofta obetydliga tecken på tidigare användning. Vårt bästa skick på begagnat! Värt att ha i baktanke är att A-klassade produkter ibland har bättre batteritid än B-klassade enheter.

B-Grade

B-klassade produkter är vårt vanligaste begagnade skick och är produkter som dom flesta nöjer sig med! B-klass kan innebära små repor, kantstötningar och liknande. Värt att nämna är att B-klassade produkter aldrig ska ha funktionella problem! Endast skönhetsfel.

Hur bestämmer ni vilken Klass varje produkt ska ha?

Ibland kan det vara svårt! Men med många års erfarenhet har våra tekniker blivit väldigt duktiga på att särskilja A och B-Grade produkter från varandra. En A-klassad produkt kan helt klart ha små repor med är generellt sett väldigt fin annars. Medans en B-klassad enhet ibland kan se jättefina ut men ha en eller två kantstötningar som direkt gör att den måste kategoriseras som B.

Vad ska jag välja?

Dom flesta av våra kunder är alltid nöjd med en B-klassad produkt. Ofta är dom små skönhetsfelen något man inte bryr sig om – det är ju ändå en begagnad produkt!  Däremot om du vill ha en fin produkt eller kanske ge bort den som present kan ju en A-klass vara att föredra, plus att batteritiden kan vara bättre då produkten ofta är mindre använd.

Är det någon mer skillnad än skicket på A och B?

Nej, den enda skillnaden på A och B-klassade produkter är det yttre skicket. Våra tekniker går noggrant igenom alla produkter innan försäljning så att funktionen är intakt oavsett klassificering.